Tips KerkTV en internetradio

KerkTV
Enkele tips als u de kerkdiensten wilt bekijken (of beluisteren) via KerkTV.
  1. Als u een Tablet/iPad, of Smartphone/iPhone hebt dan kunt u een App installeren.
    Ga naar de Play-Store (Google Play) of App-Store (App Store) en installeer de App: “Kerkdienst Gemist”. Na openen van de App kunt u een kerk zoeken. Daarna kunt u de dienst live of een oudere opname bekijken.
    Tip: stel uw kerk in als  favoriet, met het sterretje boven in het scherm.
  2. Op een PC/laptop kunt u over het algemeen geen App installeren. Er zijn dan twee mogelijkheden:
    1. U gaat op internet naar: www.kerkdienstgemist.nl. Hier kunt u weer naar de gewenste kerk zoeken en de dienst live of een oudere opname bekijken of beluisteren. U kunt hier ook oude opgenomen diensten downloaden om te bewaren.
    2. U kunt de diensten van de Hervormde Gemeente Kapelle ook bekijken en beluisteren via deze website. Ga naar kerkdiensten / online meevieren .
  3. Als u de diensten op een groter (TV) beeld wilt bekijken dan een smartphone of tablet dan zijn er de volgende mogelijkheden:
    1. Op sommige moderne TV’s kunt u de app “Kerkdienst Gemist” installeren of via de browser naar www.kerkdienstgemist.nl gaan.
    2. Hebt u een interactieve tv-ontvanger van Delta dan kunt u ook gebruik maken van de app van “Kerkdienst Gemist”. De app vind je op de interactieve tv-ontvanger terug in het Menu, daar kies je Apps, en onder het kopje Video vind je “Kerkdienst Gemist”.
    3. Hebt u een Tablet/iPad, Smartphone/iPhone of laptop/PC die op WiFi is aangesloten dan kunt u overwegen een zogenaamde Chromecast aan te schaffen. Dit is een apparaatje wat op een HDMI-Poort op de TV wordt aangesloten. Een Chromecast kost rond de € 40,-. Is te koop bij elektronica zaken (ook bij Elektro Lamper, Weststraat Kapelle) of via internet.
  4. Als u fysiek of om een andere reden niet of moeilijk in staat bent naar de kerk te komen, en u hebt geen internet, dan is er de mogelijkheid dat er vanuit de Diaconie een ontvanger bij u wordt geplaatst waarmee u de diensten kunt beluisteren. Deze ontvanger wordt dan aangesloten op een mobiele internetverbinding. Voor deze mobiele internetverbinding is een abonnement nodig waaraan kosten zijn verbonden.
Als u problemen hebt met het realiseren van mogelijkheid 1 t/m 3, of als u in aanmerking denkt te komen voor mogelijkheid 4, neem dan contact op met
Rinus Meeuwse: (meeuwse.kapelle@kpnmail.nl) 0113-344046 / 06 24999500

Laten we verbonden blijven met elkaar!
Bas Blok (beheer@hervormdekerk-kapelle.nl)
Beheerder KerkTV Hervormde Gemeente Kapelle